زندگینامه روان شناسان

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

زندگینامه روان شناسان

روان شناسی یادگیری،شیوه های مطالعه، مهندسی معکوس تست های کنکور

10پله تا تفاهم

10پله تا تفاهم

منتظر کشف و شهود نباش!
 
1.موقع بحث کردن نه به موضوع حمله کنید نه به همسرتان. اگر شما و همسرتان درباره موضوعی توافق نظر ندارید، روی آن موضوع تمرکز کنید و از حمله به یکدیگر بپرهیزید.
2.اگر همسرتان به ورزشی علاقمند است، شما می توانید آن را یاد بگیرید و ساعت های خوشی را به بازی با هم بگذرانید؛ به این ترتیب زمانی که همسرتان به ورزش می پردازد، برای شما خسته کننده نخواهد بود و شما نیز از با او بودن لذت می برید.
3. وقتی نوبت شما بود که شام را آماده کنید و دیر به خانه رسیده اید، بهترین راه برای این که از غرغرهای همسرتان در امان بمانید این است که شروع به چیدن میز کنید؛ به این ترتیب همسرتان تصور می کند هر لحظه شام آماده می شود و شما مقداری زمان برای خودتان می خرید.
4.چنانچه همسرتان خوره تلویزیون است، بهترین راه برای جلوگیری از اختلاف نظر، نوبتی کردن استفاده از تلویزیون است.
5.ازدواج مثل کتاب خواندن نیست؛ بنابراین از همسرتان بپرسید او چه می خواهد، چه می گوید و چه انتقادی دارد و منتظر کشف و شهود خودتان نباشید!
6.تکه ای کاغذ بردارید و سه خصوصیت همسرتان که شما را ناراحت می کند، بنویسید؛ سپس کاغذ را دور انداخته و همراه آن بدی های همسرتان را فراموش نکنید، زیرا هیچ کس بی عیب نیست. بزرگ ترین تعهد در زندگی این است که اجازه ندهید چیزهای بد وارد رابطه تان شود.
7. همیشه فضای جداگانه ای برای خودتان داشته باشد. ممکن است این در ابتدا کم اهمیت به نظر برسد، اما واقعاً مفید است. وقتی شما گنجه ای برای خودتان داشته باشید، احساس خوبی از داشتن یک فضای خصوصی خواهید داشت و دیگر دغدغه ای از بابت اینکه همسرتان لباس هایش را مرتب نمی چیند، همه جا را شلوغ می کند و غیره نخواهید داشت؛ فقط توجه کنید به فضای خصوصی همسرتان احترام بگذارید.
8. شما و همسرتان دو آدم ناقص هستید که مجموعه ناقصی را می سازید، این شگفت انگیزترین نکته ازدواج است. دو انسان با دو طرز تفکر مختلف همیشه با هم موافق نخواهند بود، بنابراین بیاموزید تفاوت های هم را بپذیرید؛ زیرا این تفاوت ها هستند که هیجان های زندگی شما را می سازند و به شما کمک می کنند رشد کنید.
9. همیشه لبخند بزنید و خیلی جدی نباشید. وقتی شما و همسرتان سعی کنید با روی گشاده با هم برخورد کنید، حتی بدترین بحث ها را هم به خوبی به پایان خواهید رساند. وقتی کسی با لبخند حرف می زند، آتش بدترین جنگ هم خاموش خواهد شد.
10. قبل از آنکه در مورد موضوعی خاص که همسرتان مرتکب شده به او حمله ور شوید، بهتراست اول علایق و سلایق خود را با او در میان بگذارید. این روش خیلی بهتر است، چون او هم خودش را به خواسته های شما نزدیک تر می کند.
منبع: کانون خانواده 229

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد